Колегія Управління Держпраці у Житомирській області: підсумок роботи за першу половину 2017 року

дата публікації 13.07.2017

12 липня 2017 року, на засіданні колегії Управління Держпраці у Житомирській області підвели підсумок роботи Управління за 6 місяців поточного року по кожному з напрямків діяльності, окреслили перспективи подальшої діяльності та узгодили план роботи на майбутнє.

Сергій Сечін, начальник Управління, відкрив роботу колегії з обговорення стану виробничого травматизму на підконтрольних підприємствах та інформації щодо спеціальних розслідувань нещасних випадків за І півріччя 2017 року.

Проведений аналіз стану виробничого травматизму засвідчує, що за І півріччя 2017 року в Житомирській області було травмовано 66 осіб, що на 8 травмованих більше ніж у аналогічному періоді 2016 року. Найбільш травмонебезпечними галузями економіки у Житомирській області стали соціально-культурна сфера та торгівля (18 нещасних випадків).

Разом з тим кількість нещасних випадків зі смертельними наслідками, пов’язаних з виробництвом, за першу половину 2017 року, у порівнянні з аналогічним періодом 2016 року, зменшилась і становить 3 випадки.

«Аналіз причин нещасних випадків показує, що основною причиною виробничого травматизму є упущення в організації охорони праці на підприємствах області з боку роботодавців та нехтування працюючими особистою безпекою. Як наслідок, більшість нещасних випадків, у тому числі і смертельних, сталися внаслідок порушення трудової і виробничої дисципліни, невиконання посадових обов’язків, вимог інструкцій з охорони праці та особистої необережності потерпілих»,- зазначила у своєму виступі Ганна Василенко, головний державний інспектор сектору розслідування, аналізу, обліку аварій і виробничого травматизму Управління.

На колегію запросили керівників та посадових осіб суб’єктів господарювання, де протягом І півріччя поточного року сталися нещасні випадки зі смертельними та тяжкими наслідками. Перед членами колегії, посадовими особами Управління, соціальними партнерами і гостями доповів директор приватного підприємства «Нінон» Григорій Мумладзе. Директор нагадав, що нещасний випадок на його підприємстві стався з кранівником, потерпілого притиснуло кам’яним блоком вагою близько 7 тонн до напівпричепа, внаслідок чого він помер на місці події.

Голова колегії, Сергій Сечін поінформував членів колегії про співпрацю директора та відзначив, що як керівник підприємства, де стався такий трагічний випадок, він не тільки своєчсно і у повному обсязі виконав усі заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку, але й не залишився осторонь і підтримав родину потерпілого. На жаль, це не поверне людину до життя, проте безумовно це заслуговує на повагу.

Окремо учасники колегії розглянули питання несвоєчасного подання Народицькою центральною районною лікарнею екстреного повідомлення про звернення потерпілого щодо настання нещасного випадку на виробництві, що унеможливило прийняття Управлінням відповідного рішення за фактом настання нещасного випадку зі смертельним наслідком. Зокрема, потерпілий 18 травня 2017 року потрапив до медичного закладу з тілесними ушкодженнями, які він отримав під час виконання лісосічних робіт і від яких він 20 травня, перебуваючи на лікуванні, помер. Однак, лише на п’ятий день після настання даної події до Управління, за підписом головного лікаря Народицької центральної районної лікарні Марії Пащук, надійшло зазначене повідомлення, в якому, незважаючи на смерть, був вказаний діагноз.

Враховуючи недбале ставлення головного лікаря Народицької ЦРЛ до виконання вимог законодавства про охорону праці, начальник Управління Сергій Сечін повідомив щодо подання Управлінням клопотання про притягнення Марії Пащук до дисциплінарної відповідальності.

Особливу увагу звернули на результати здійснення державного нагляду з питань оплати праці та виявлення неоформлених трудових відносин. Начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Інна Лозанюк повідомила, що впродовж І півріччя спеціалісти здійнили 457 перевірок дотримання законодавства про працю на 412 підприємствах, установах, організаціях та у фізичних осіб-суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють господарську діяльність на території Житомирської області. Порушення законодавства про працю були зафіксовані у 57 % випадків. Здійснено 133 перевірки щодо дотримання квоти працевлаштування інвалідів та подачі звітності до Фонду інвалідів, виявлено 75 порушень у 41 суб'єкта господарської діяльності.

Щодо оплати праці, фахівцями Управління за 6 місяців поточного року здійснено 8 перевірок на 8 підприємствах - боржниках із виплати заробітної плати із сумою заборгованості близько 8 мільйонів гривень. Також за звітний період головними державними інспекторами проведено 12 перевірок щодо оформлення трудових відносин з найманими працівниками, у 2 випадках виявлено використання «нелегальної праці», тобто праці без належного оформлення 2 працівників.

Зупинились під час колегії і на результатах розгляду звернень громадян. Маргарита Савенко, старший інспектор сектору звернень громадян та доступу до публічної інформації зазначила, що у порівнянні з аналогічним періодом минулого року, кількість звернень зросла і за І півріччя 2017 року їх зареєстровано 616. В переважній більшості питання, з якими звертались громадяни, стосувалися порушень у сфері додержання законодавства про працю, зокрема, у виплаті мінімальної заробітної плати, щодо остаточного розрахунку при звільненні, оплати лікарняних, невиплати середнього заробітку особам, призваним на строкову військову службу, скаржники нарікали на неправомірні дії роботодавців щодо звільнення працівників, понаднормову працю без відповідної оплати, порушували питання трудової дисципліни, порядку скорочення тощо.

Далі по результатам роботи, з доповідями виступили представники структурних підрозділів: начальник відділу нагляду в машинобудуванні та енергетиці Максим Підгаєць, начальник відділу гірничого нагляду Вікторія Лабузна, лікарь з гігієни праці відділу з питань гігієни праці Ірина Джиоєва, головний держаний інспектор відділу з питань експертизи умов праці Ярослав Карпенко та головний державний інспектор відділу нагляду на виробництві і на об’єктах підвищеної небезпеки Сергій Ніколаєнко. Фахівці відзвітували про проведену відділами роботу за звітний період та озвучили пріоритетні завдання щодо подальшого вдосконалення наглядової діяльності на ІІ півріччя.

Наприкінці присутні отримали змогу поновити знання з питань попередження проявів корупції, а саме: Анастасія Романюк, головний спеціаліст з питань протидії корупції, надала роз’яснення з приводу обмежень щодо сумісництва і суміщення з іншими видами діяльності, а також щодо спільної роботи близьких осіб.

Підсумовуючи роботу колегії, Сергій Сечін подякував учасникам засідання за співпрацю і активну участь в обговоренні актуальних питань і закликав колектив докласти максимальних зусиль для належного виконання завдань, щоб досягти високого рівня довіри людей до органів державної влади.


Прес-служба Управління Держпраці у Житомирській області


АДРЕСА
10008
м. Житомир
вул. Шевченка, 18-А

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Facebook

КОНТАКТИ
Email: 06zt@dsp.gov.ua
Телефон: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Факс: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Телефон: (0412) 55-50-06 - черговий (у вихідні та святкові дні)