Об’єднаним територіальним громадам Житомирської області надали роз’яснення з питань делегованих їм повноважень у сфері праці

дата публікації 28.07.2017

Начальник Управління Держпраці у Житомирській області Сергій Сечін спільно з заступником Світланою Возною зустрівся з головами об’єднаних територіальних громад, керівниками фінансових відділів ОТГ та представниками районних адміністрацій області. Участь у заході взяли також соціальні партнери Управління Держпраці: заступник директора Житомирського обласного центру зайнятості Тетяна Касімцева і начальник відділу управління платежів до пенсійної системи та захисту прав застрахованих осіб головного Управління Пенсійного фонду України в Житомирській області Світлана Пінчук.

Сергій Сечін розпочав захід з обговорення шляхів реалізації статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Порядків здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 295 та Порядку накладення штрафів за порушення законодавства про працю та зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2013 № 509.

«Відтепер згідно зі статтею 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» частина повноважень Держпраці делегована органам місцевого самоврядування. Зокрема, здійснення державного контролю з питань своєчасної та у повному обсязі оплати праці, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, оформлення трудових відносин покладається й на територіальні громади», - зазначив начальник Управління Держпраці.

Сергій Сечін детально зупинився на вимогах до відповідних структурних підрозділів і інспекторів праці, які мають запрацювати в територіальних громадах Житомирщини, а також ознайомив з повноваженнями і пріоритетами у роботі інспекторів праці.

«Інспектори, які працюватимуть в об’єднаних територіальних громадах, здійснюватимуть перевірки у чітко визначених напрямах: оформлення трудових відносин, додержання мінімальних гарантій в оплаті праці, а також контролюватимуть ситуацію щодо виплати заборгованості із заробітної плати. Крім того вони проводитимуть, за письмовою заявою роботодавця, аналіз стану дотримання законодавства про працю та надаватимуть рекомендацій щодо його застосування», - поінформував присутніх Сергій Сечін.

Представників територіальних громад цікавило яким же має бути майбутній інспектор праці при територіальних громадах, і чи достатьньо однієї уповноваженої особи для ефективного здійснення контрольних повноважень?

На ці запитання відповіла заступник начальника Управління Держпраці у Житомирській області Світлана Возна, - «В об'єднаних територіальних громадах, які налічують до 20000 жителів, за рішенням ради такої громади контрольні повноваження можуть покладатись на уповноважену посадову особу, що повинна мати вищу юридичну або економічну освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем не нижче молодшого бакалавра або бакалавра».

В свою чергу, на запитання щодо підстав для проведення перевірок, Сергій Сечін поінформував присутніх, що у пункті 5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю визначено перелік підстав для здійснення інспекційних відвідувань. Такими підставами, зокрема, є звернення працівника щодо порушення законодавства про працю, звернення фізичної особи про порушення стосовно неї правил оформлення трудових відносин, рішення суду, повідомлення органів державного нагляду (контролю), правоохоронних органів, інформації органів Держстату, ДФС, ПФУ, профспілкових організацій, а також за рішенням керівника органу контролю щодо виявлення неоформлених трудових відносин.

Також начальник Управління звернув увагу на те, що контрольні повноваження, які мають інспектори праці підтверджуються службовим посвідченням, встановленої форми, затвердженої наказом Міністерства соціальної політики від 24.05.2017 № 866 та зауважив, що наразі на території Житомирської області посвідчення видано 27 інспекторам праці, всі вони є співробітниками Управління Держпраці у Житомирській області.

«Підставою для видачі службового посвідчення інспектору праці, який працюватиме в об’єднаннії територіальній громаді, є лист голови ОТГ до Державної служби України з питань праці, з додатком у вигляді заповненої картки обліку даних інспектора праці відповідно до форми, затвердженої Мінсоцполітики», - додав очільник Держпраці області.

В свою чергу, у своїх промовах соціальні партнери Тетяна Касімцева і Світлана Пінчук поінформували про послуги державної служби зайнятості та пенсійного фонду, про прийом громадян уповноваженими представниками державної служби зайнятості, безпосередньо, в об’єднаних територіальних громадах, а також про веб-портал пенсійного фонду.

У підсумку, Сергій Сечін подякував представників ОТГ Житомирської області за участь та активний діалог і висловив готовність фахівців Управління Держпраці до співпраці та надання всебічної підтримки в процесі створення відповідних структурних підрозділів.

Прес-служба Управління Держпраці у Житомирській області


АДРЕСА
10008
м. Житомир
вул. Шевченка, 18-А

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Facebook

КОНТАКТИ
Email: 06zt@dsp.gov.ua
Телефон: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Факс: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Телефон: (0412) 55-50-06 - черговий (у вихідні та святкові дні)