Про проблемні питання, шляхи їх вирішення та про результати роботи говорили на засіданні колегії Управління Держпраці у Житомирській області

дата публікації 28.10.2016

26 жовтня відбулось третє засідання колегії Управління Держпраці у Житомирській області, на якому було підведено підсумок роботи Управління за 9 місяців 2016 року та визначені завдання щодо вдосконалення подальшої наглядової діяльності у сфері промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, додержання законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення.

В засіданні колегії взяли участь представники підприємств, де стались нещасні випадки, члени колегії Управління Держпраці у Житомирській області, посадові особи Управління, ДП «Житомирський ЕТЦ» Держпраці, Департаменту праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації і міської ради.

Під час проведення колегії перший заступник начальника Управління Держпраці у Житомирській області Степанчук В. А. проаналізував діяльність Управління у сфері охорони праці, промислової безпеки станом на 9 місяців поточного року. Зокрема, на сьогоднішній день 27 інспекторів здійснюють державний нагляд у 16495-х піднаглядових суб’єктів господарювання, а також на 45327-х виробничих об’єктах. Під час проведення всебічних перевірок у 159 суб'єктів господарювання було виявлено 8112 порушень, що становить 90% від усіх виявлених порушень. За результатами проведених планових та позапланових перевірок притягнуто до адміністративної відповідальності 146 осіб, з них 98 перших керівників та направлено до адміністративних судів 72 позови про застосування заходів державного нагляду.

Окремо перший заступник звернув увагу на проблемні питання пов’язані з наглядовою діяльністю, а також з розміщенням автомобільних автозаправних пунктів у місті Житомирі та Житомирській області та функціонуванням інших об’єктів підвищеної небезпеки.

«Протягом 9 місяців 2016 року Управлінням перевірено 28 АГЗП, з яких 13 підлягало забороні експлуатації, тобто половина. Це змушує задумуватись про добросовісність підприємців, коли експлуатація кожної 2 АГЗП може призвести до трагічних наслідків», – зазначив Вадим Степанчук, перший заступник начальника Управління.

В свою чергу, заступник начальника Управління Держпраці у Житомирській області Возна С. В. проаналізувала діяльність Управління у сфері трудового законодавства. Так, впродовж 9 місяців було проведено 741 перевірку, виявлено 619 порушень вимог законодавства про працю і до адміністративної відповідальності притягнуто 27 посадових осіб. Крім того, відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України за виявлені порушення Управлінням Держпраці у Житомирській області на 104 підпримства, установи, організації та фізичних осіб підприємців – суб’єктів підприємницької діяльності було накладено штрафні санкції, загальна сума яких складає 1 мільйон 179 тисяч гривень. За аналізований період громадянами до Управління подано 589 звернень, а на особистому прийомі було прийнято 3143 людини. Велика увага приділяється дотриманню прав і гарантій працівників, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених Законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію». Питання дотримання прав і гарантій для працівників на час виконання державних або громадський обов’язків, передбачених статтею 119 КЗпП України вивчається при здійсненні кожної перевірки. Протягом 9 місяців 2016 року надійшло 15 звернень від громадян щодо порушень трудових прав мобілізованих працівників, всі вони були перевірені в першу чергу і знаходились на особливому контролі у керівництва. Найпоширеніші порушення це ненарахування/невиплата середнього заробітку за час виконання працівниками державних (громадських) обов’язків, в деяких випадках працівники незаконно звільнялись з роботи. В усіх перевірках внесені приписи на усунення виявлених правопорушень, винні посадові особи притягнуті до відповідальності, права працівників поновлені. Відповідно до абз. 5 ч. 2 ст. 265 КЗпП України накладено штрафні санкції на суму 56 560 грн. Крім вищезазначеного, у своєму виступі Світлана Возна розглянула й багато інших аспектів діяльності.

Далі слово надали завідувачу сектору розслідування, аналізу, обліку аварій і виробничого травматизму Павлюку М. В. Проведений аналіз стану виробничого травматизму показав, що за три квартали 2016 року в Житомирській області було травмовано 93 особи, у аналогічному періоді 2015 року кількість травмованих становила 77 осіб, тобто рівень травматизму зріс. Найбільш травмонебезпечними галузями економіки у Житомирській області стали соціально-культурна сфера та торгівля.

До участі у засіданні колегії були запрошені керівники підприємств, де сталися нещасні випадки. Про вжиті заходи щодо усунення причин настання нещасного випадку доповіла начальник комунального підприємства Новоград – Волинської міської ради «Виробниче управління водопровідно – каналізаційного господарства» Левицька А. П.

Нагадаємо, що 6 травня 2015 року, внаслідок невиконання посадових обов’язків та невиконання вимог інструкцій з охорони праці, загинув електрогазозварник підприємства. Під час роботи потерпілий став на грабельний пристрій, який під вагою його тіла опустився, внаслідок чого йому затисло голову грабельними конструкціями.

Начальник підприємства зазначила, що на виконання заходів щодо усунення причин настання нещасного випадку підприємство вже витратило 87 000 грн., а також озвучила найбільш проблемні питання, з якими стикаються подібні підприємства, зокрема, це відсутність кадрів. Нині професійні училища не випускають необхідних фахівців, тому керівники вимущені йти назустріч працівникам без належної освіти і досвіду.

Голова колегії подякував представників підприємств за співпрацю, а також за помітні результати щодо зменшення порушень.

Про детінізацію доходів громадян, ефективність заходів державного нагляду і контролю за додержанням законодавства про працю, а також про пріоритетність щодо посилення роботи з питань погашення заборгованості із заробітної плати в ході проведення перевірок доповіла начальник відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно – правових актів Тлустовська І. В.

«Питання зменшення заборгованості з виплати заробітної плати та забезпечення контролю за її погашенням залишається для головних державних інспекторів Управляння пріоритетним. Покриття перевірками становить 308% економічно-активних підприємств, які мають заборгованість утворену за рахунок власних коштів. На виконання виданих інспекторами приписів, погашено 6,5 мільйонів гривень заборгованої заробітної плати працівникам підприємст області», – зазначила начальник відділу.

Також Ірина Тлустовська наголосила, що Управління і далі буде проводити інформаційно-роз’яснювально роботу з населенням щодо легалізації праці, а також рейди-обстеження суб’єктів господарювання, з метою виявлення працівників, трудові угоди з якими не укладено.

У ході колегії різні позиції і пропозиції висловили й соціальні партнери Управління. Зокрема, заступник директора Департаменту праці та соціального захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації Бойм С. М. подякувала за співпрацю і звернулась до членів колегії з проханням збільшити інформування населення, шляхом висвітлення у ЗМІ, про результати перевірок та посилити контролюючу і наглядову діяльність Управління.

«Попередження виробничого травматизму, посилення соціального захисту працівників, шляхом легального оформлення, підвищення рівня заробітної плати, погашення заборгованості з виплат заробітної плати – це основні напрямки у яких ми посилено працюємо. І ми маємо постійно збільшувати кількість та якість перевірок і превентивних заходів, для того щоб довіра громадян до Управління зростала з кожним днем», – зазначив у підсумку Сергій Сечін.

За результатами колегії, прийняті відповідні рішення.


Прес-служба Управління Держпраці у Житомирській області



АДРЕСА
10008
м. Житомир
вул. Шевченка, 18-А

МИ В СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

Facebook

КОНТАКТИ
Email: 06zt@dsp.gov.ua
Телефон: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Факс: (0412) 34-68-70 - приймальня (у робочі дні)
Телефон: (0412) 55-50-06 - черговий (у вихідні та святкові дні)