Звернення громадян
До уваги громадян, громадських організацій, юридичних та фізичних осіб!
Письмові та усні звернення приймаються до Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці:
Адреса: вул. Шевченка, 18-а, м. Житомир, 10008; тел./факс: (0412) 43-06-51
понеділок – четвер: з 8:00 до 17:00
п’ятниця: з 8:00 до 15:45
обідня перерва: з 12.00 до 12.45
вихідні дні: субота, неділя
Електронні звернення надсилати на електронну адресу: khm@dsp.gov.ua
Графік
особистого прийому громадян керівництвом Центрально-Західного
міжрегіонального управління Державної служби з питань праці
Посада | Прізвище, ім’я, по батькові | Дні, час, адреса прийому |
Начальник | четверта п’ятниця місяця
з 10.00 до 12.00 вул. Шевченка, 18-А, м. Житомир
перший вівторок місяця з 10.00 до 12.00 вул. Проскурівська, 2, м. Хмельницький
другий четвер місяця з 10.00 до 12.00 вул. Магістратська, 37, м. Вінниця |
|
Перший заступник начальника | Малюзін Олександр Іванович | друга середа місяця
з 09.00 до 12.00 вул. Проскурівська, 2, м. Хмельницький
третя середа місяця з 09.00 до 12.00 вул. Магістратська, 37, м. Вінниця
четверта середа місяця з 10.00 до 12.00 вул. Шевченка, 18-А, м. Житомир |
Заступник начальника | ||
Заступник начальника | Базяка Олександр Васильович | перший, третій четвер місяця
з 14.00 до 17.00 вул. Магістратська, 37, м. Вінниця |
На сьогодні можливість участі громадян України в управлінні державними і громадськими справами для впливу на поліпшення роботи органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, для відстоювання своїх прав і законних інтересів та відновлення їх у разі порушення забезпечує Закон України «Про звернення громадян» (далі – Закон).
Робота по роботі зі зверненнями в Центрально-Західному міжрегіональному управлінні Державної служби з питань праці регламентується
наказом Міністерства соціальної політики України від 16 листопада 2016 року № 1339 „Про затвердження Порядку розгляду звернень та організації особистого прийому громадян у Державній службі України з питань праці та її територіальних органах”, який набув чинності 24.01.2017 року.
Реалізація прав громадян на звернення щодо порушених прав громадян забезпечується відділом організації документообігу та контролю Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці.
Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги (частина перша статті 3 Закону).
Під зверненнями громадян слід розуміти викладені в письмовій або усній формі пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
Пропозиція (зауваження) – звернення громадян, де висловлюються порада, рекомендація щодо діяльності органів державної влади і місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин та умов життя громадян, вдосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави і суспільства.
Заява (клопотання) – звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією та чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання – письмове звернення з проханням про визнання за особою відповідного статусу, прав чи свобод тощо.
Скарга – звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об’єднань громадян, посадових осіб.
Вимоги до звернень громадян
Вимоги до звернень громадян регламентуються статтею 5 Закону.
Звернення може бути подано окремою особою (індивідуальне) або групою осіб (колективне).
Звернення може бути усним чи письмовим.
Усне звернення викладається громадянином на особистому прийомі або за допомогою засобів телефонного зв’язку через визначені контактні центри, телефонні “Гарячі лінії” та записується (реєструється) посадовою особою.
Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто або через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства. Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).
У зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування електронного цифрового підпису при надсиланні електронного звернення не вимагається.
Термін розгляду звернень громадян
Термін розгляду звернень громадян передбачено статтею 20 Закону.
Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше, як один місяць від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.
На обґрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.
Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.
Права громадянина щодо розгляду заяви або скарги
Згідно зі статтею 18 Закону України “Про звернення громадян” громадянин, який звернувся із заявою чи скаргою до органів державної влади, має право:
– особисто викласти свої аргументи тій особі, яка перевіряла заяву або скаргу;
– брати участь у перевірці заяви або скарги;
– ознайомлюватись із матеріалами такої перевірки;
– подавати додаткові матеріали або вимагати запиту таких матеріалів органом, який розглядає заяву або скаргу;
– бути присутнім при розгляді заяви або скарги;
– користуватись послугами адвоката або іншого представника, якщо його повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства;
– одержати письмову відповідь про результати розгляду поданої заяви або скарги;
– висловлювати усно або письмово прохання щодо дотримання таємниці розгляду заяви або скарги і вимагати виконання такого прохання;
вимагати відшкодування збитків, які були заподіяні внаслідок порушення встановленого порядку розгляду звернень.
Відповідальність громадян при поданні звернень
Подання громадянином звернення, яке містить наклеп і образи, дискредитацію органів державної влади, органів місцевого самоврядування, та їхніх посадових осіб, заклики до розпалювання національної, расової, релігійної ворожнечі та інших дій, тягне за собою відповідальність, передбачену чинним законодавством (ст.26 Закону).
Звернення, які не підлягають розгляду та вирішенню
Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним і розгляду не підлягає.
Не розглядаються повторні звернення одним і тим же органом від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також ті звернення, терміни розгляду яких передбачено статтею 17 Закону України «Про звернення громадян», та звернення осіб, визнаних судом недієздатними.
Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає начальник Центрально-Західного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
Перелік нормативно-правових актів:
Закон України «Про інформацію»
Закон України «Про доступ до публічної інформації»
Закон України «Про звернення громадян»
Постанова Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2011 року № 1277 «Питання системи обліку»